رایحه ی دوست

دیوانه ها هم دل دارند

رایحه ی دوست

دیوانه ها هم دل دارند

چگونه یک فرزند ارشد خوب باشیم !

  1. هیچ گاه نباید از دهان شما کلمه ی نامربوطی خارج شود ! فحش که سهله ! حتی از الفاظی که اندکی بو دار است نیز باید اجتناب کنید !برای مثال یه بار تو خونه داشتم می گفتم که  بنده خدایی " دهن من رو سرویس کرد ". یه دفعه دیدم یک فروند موشک کروز( استعاره از دمپایی مادرم ! که انصافا نشونه گیریش زده رو دست هرچی دارت بازه !) داره مستقیم می آد طرف دهنم ! که حالا اگه اون بنده خدا هم از خیر دهن من گذشته  ، مادرم کار نیمه تمومش رو به اتمام برسونه ! اگه فقط لحظه ای دیر به خودم جنبیده بودم الان باید عوض دندون هام ، دندون مصنوعی هام رو مسواک می زدم ! 
  2.  هیچ گاه نباید کار اشتباهی از شما سر بزند ! زیرا شما الگوی بچه های کوچکتر هستید ! مقصر اول و آخر تمام کار های آن ها شمایید !مثلا اگه زمانی بچه ی کوچکتر ناسزایی بگوید که شما با شنیدنش پاتون به زمین بچسبه و موهاتون هم سیخ بشه ، باز هم شما مقصرید ! چون این شما هستید که 5 سال پیش یه بار به اون بچه گفته اید : بی تربیت ! و همین مسئله باعث تخریب روحیات حساس اون بچه شده ! و حتی اگه 20 سال بعد هم اون بچه بره معتاد بشه باز هم شما بابت گفتن همون بی تربیت   در روی آوردن اون بچه به اعتیاد مقصرید ! اصلا ریشه تمام معضلات اجتماعی در دستان پلید شماست ! کی به شما این حق رو داده که به یه بچه ی پاک و معصوم بگید بی تربیت !!! آخه نه !! خودمونیم ! کی این حق رو به تو داده بی انصاف ! می دونی تو چی به سر اون بچه آوردی با این کارت ؟!! نه !می دونی؟!!معلومه که نمی دونی ! اگه می دونستی که اون حرف رو نمی زدی که!... (احساس خود من نسبت به کوچکتر از خودم توی خونه اینه که همیشه ی خدا چند تا جوجه اردک دنبالم هستن که از ترس اون ها حتی نمی تونم دستم رو تو دماغم بکنم ! چون به سرعت تقلید می کنن ! )
  3. در تمام داستان های دراماتیک یا غیر دراماتیک افراد خانواده این شما هستید که جور کش بقیه می شوید !یعنی چی ؟! یعنی اینکه مثلا افراد خانواده که جای خود دارند ! مادر من اگه با زن همسایه هم دعوا کند ؛ به نشانه ی اعتراض دست به اعتصاب می زند و آن وقت در  این صورت است که تمام کار های خانه اعم از پخت و پز و شستن ظروف و تمیز کردن آشپز خانه به عهده ی من است ! ( بد بختی نیست ؟!)

- تبصره : احتمال می دهم که آقا پسر ها از این مورد آخر مستثنی می باشند ! 

*اگه موارد دیگه ای به ذهن مبارکتون می رسه به این لیست اضافه کنید ! خوشحال می شم یه حزب مؤتلفه ( مؤطلفه ؟!)ی بچه های ارشد تشکیل بدهیم تا از حقوق پایمال شده ی مان دفاع کنیم !

 

** دوستا ن عزیز ! برادران گرامی ! خواهران محترمی که لطف می کنند ! منت به سر بنده می ذارن و در این وبلاگ بی صاحاب نظر می ذارن، لطف کنن اصل احترام متقابل رو رعایت کنند ! باور کنید من دلم نمی خواد که با کسی دعوا یا کل کل کنم ! اهلش هم نیستم . یه نفر هم که از دستم ناراحت می شه دو هفته عذاب وجدان می گیرم ! اگه شوخی بیش از حدی کرده ام که ناراحتتون کرده و شما هم به تلافیش حمله رو آغاز کردید ، از پشت همین تریبون(!) ازتون عذر خواهی می کنم !  خواهش می کنم که حتی اگه می خواد انتقادی هم بکنید عفت کلام رو رعایت کنید ! ( بچه  سوسول هم خودتونید ! ) بسیار بسیار ممنونم ازتون !  ( خصوصا آقا پسرها خوبه که در انتخاب کلمه هاشون موقع صحبت و یا حتی شوخی کردن با یه دختر دقت بیشتری کنن ! به این می گن فرهنگ برقراری ارتباط با یه خانوم ! برای بعدنتون می گم مادر!!!)

*** شیما و یک ! مطمئن باشید پست های سفارشی شما فراموش نشده است !در اولین فرصت گذاشته می شود !

نظرات 9 + ارسال نظر
یــــک یکشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:51 ق.ظ

نخیرم اصلا هم قبول نیست!
من الان پستمو می خوام

سلام
الان دارم تل حرف می زنم و از اونجائیکه نمی تونم هم وبلاگ بخونم هم تل حرف بزنم پس بعدا میام یادداشتت رو می خونم! (اگه داری فکر کردی پس چجوری دارم کامنت می ذارم به عرضتون برسونم که کامنت گذاشتن که کار نیست که! )

:))
می ذارم حتما !
سلام علیکم !
نظر خاصی ندارم !:)

خنده های اجباری یکشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 05:54 ب.ظ http://maed.blogsky.com

فرهنگ ارتباط با یک خانم؟ هر وقت خواستم با یک خانم ارتباط برقرار کنم باهاش درست حرف می زنم ، و اینکه اینترنت خونه نیست ، هر چی دلت خواست می تونی بگی ، و در آخر اینکه مشکل اینجاست که بعضی ها گروه خونیشون به هم نمی خوره فمیدی؟ :پی

خط اولت رو ندیده می گیرم چون حوصله ی کل کل ندارم و می دونم به جاهای خوبی هم ختم نمی شه !
بله ! اینتر نت خونه نیست . خیلی جاهای دیگه هم خونه نیست . ولی من دلم نمی خواد هر جوری حرف بزنم !
وب ماله منه . کامنت دونی هم ماله شماست . هر چی دلتون خواست می تونید بگید ولی من مجبور نیستم به همه ی نظرات جواب بدم ! نه ؟!:) ؛)
بلی . خیلی وقته اینو فهمیدم !

خنده های اجباری یکشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:18 ب.ظ http://maed.blogsky.com

بله بله متوجه شدم ، حق با شماست ببخشید ، به قول زرتشت گفتار نیک ، پندار نیک ، کردار نیک
You win

:|

حسنا یکشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:20 ب.ظ

خیلی خنددددیدم ...
اصلن هم این طور نیست ! بچه اول ها همش دارن زور می گن !

من اون خنده ی شما رو بخورم !>D:

شیما دوشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:18 ق.ظ

بله.حق با حسناس.حالا شاید خونه شما انقد بچه ارشدو قهوه ای میکننخونه ما که اینجوری نیس.من خودم کلی تو خونه کار میکنم.البته خودم همیشه یادمه وقتی بچه بودیمو من و مونا(خواهرم.البته توکه میدونی.برای اطلاعات عمومی جمع گفتم) باهم دعوا میکردیم من با مشت میزدم مونا چنگ میگرفت.برای همین همیشه من یه چیزی واسه مدرک داشتم نشون بدمو مامانم اینا همیشه دهن مونارو صاف میکردن(البته بجز دو سه مورد که من علنی جلوشون مونارو بدجوری زدم)
که باز اینم ربطی به ارشدی نداره یکم باید موزمار باشی فقط.
حالا چه خوب شد که خواهر برادرات همیشه دنبالتن وگرنه حتما تا الان ازبس دست تو دماغت کرده بودی یه تونل کندوانی درس کرده بودی.دیدی ارشدی زیادم بد نیس.لااقل باعث شده ریخت صورتت بهم نریزه
دستتم درد نکنه واسه من از این ستاره دارا نوشتی.قیافم اینجوری شد دیدمش

:))
:))

مریم دوشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:20 ق.ظ http://www.lahzehayzendegi.blogfa.com/

الهی!!آخی!!چندین سالی دیدم اینات رو!!می فهمم!!همش ار صبرت لذت بردم!!همشنم به خواهرات غطبه خوردم که خواهر بزرگ به این خوبی دارن:)!!

قربونت بچسبم الهی عسیسم !!!:* :*‌‌‌
آره!!! من فکر کنم یه رگم به ایوب رسیده !:)
شما عسیسی !! >D:

لادن دوشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:54 ب.ظ

خدا وکیلی محد مطلباشم مثل خودش حرف نداره نه که بگید دوستشه تعریف میکنه! نه به خدا واقعا محد من مااااااااااااهههههههههههه!!!!!
ولی این واقعیت خونه محد ایناست و درباره نشونه گیری مادر محد باید بگم واقعا رکورد مادرای اپارتمان مارو زده!!!

:))
:))
تازه ! مادر ما بلده با کلاشینکف کار کنه !! ( می دونم الان نزدیکه که شاخ در بیاری !!! ولی واقعا بلده !)
قربو نت بچسبم من عسیسم !!:* :*
خودت ماهههههههههی عسیس !>D:

لادن دوشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:05 ب.ظ

شما (خنده های اجباری) مثل اینکه محد مارو تنها گیر اوردی نه؟؟؟؟ ببین من کاری به تو خونه بودن یا تو طویله بودن جنابالی کار ندارم این وبلاگ قانون داره یا ادم باش یا خدافظ از همین الانم میگم که همین که محد آدم حسابت کرده تحویلت میگیره جنبه داشته باش!!!
با وجود اینکه من کلا زود پسر خاله میشمو خیلی رکم باید از قول خودمو محد بگم خوشحال شدیم!!!!

بی خیال گلم !!
مهم نیست !:)

جزیره یکشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:46 ب.ظ http://zhornalistha.mihanblog.com

سلام وبلگ زیبایی دارید.خسته نباشید خوشحال می شوم در جزیره ببینمتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد